czwartek, 15 maja 2014

Moje zabawy z fotografią. Odcinek 2 - "Skala szarości i kolory".




Dziś drugi odcinek cyklu "Moje zabawy z fotografią". Przedstawiam w nim moje "wariacje" ze skalą szarości i kolorami. Chcę podziękować czytelnikom bloga za wsparcie, komentarze i uwagi  do pierwszego odcinkaNie spodziewałem się, aż tak dużego odzewu, gdyż blog niedawno "wystartował".



W tym odcinku "męczone" obróbką jest to samo zdjęcie: studnia w cieniu drzewa. Zostało ono edytowane do skali szarości (patrz wyżej) w moim ulubionym, prostym programiku FastStone Image Viewer 4.8, a następnie "potraktowane" kolorami, a efekt tej "tortury" można zobaczyć poniżej.










Przypominam, że ciągle jestem łasy Waszych komentarzy i opinii :) Z niecierpliwością czekam na Was i Waszą ocenę mojej twórczości. Jak Wam się podobają moje "wariacje"? :)

Ja ze swej strony obiecuję, że to przedostatni raz! :)) Słowo harcerza, którym nigdy nie byłem :)
Jutro po raz ostatni będę męczył Wasz wzrok widokiem starej studni w cieniu starej gruszy. Bo ile można!? :)) 
To będzie ostatni odcinek cyklu "Moje zabawy z fotografią" na który oczywiście serdecznie zapraszam! :)




20 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Chyba nie sądzisz, że go zjadłem? :Ciekawe co napisałaś. Pewnie coś strasznie wywrotowego skoro cenzura nie przepuściła :))

      Usuń
    2. Sądzę! :D
      Bo to było wcześnie rano a Trolle o tej porze są głodne po całonocnym poście :)))
      W dodatku na pewno Cię tam źle karmią na tych audytach. Według pani Czesi właśnie tak trzeba. :))))

      Usuń
    3. Emmo jak możesz mnie podejrzewać o takie motywy. Zjeść? Już prędzej ze złośliwości, bo jak zapewne wiesz Troll to stwór piekielnie złośliwy.
      Nie zajmuję się już audytami. Masz rację, że na audytach źle karmią, a prawie zawsze trzeba jeść za swoje :)

      Usuń
  2. Zeżarło! :))
    A napisałam, że nie znam się na fotografii, ale skoro prosisz o opinie...
    Otóż przeszkadza mi na tym zdjęciu to, że drzewo ma ucięty czubek ;-)) Skoro pokazujesz miejsce, nie skupiając się na jakimś detalu, to czubek powinien być. Chyba. Tak mi się wydaje, ale być może nikt oprócz mnie nawet nie zwrócił na to uwagi. Bardzo możliwe. A tak w ogóle to zdjęcie mi się podoba, ale to już pisałam :))


    Fajnie, że blog się rozkręca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emmo zauważył!! :)) Stwierdził dowcipnie, że chrust należałoby spalić, drzewo wkopać głębiej, a horyzont wyprostować :)) I miał rację. :)) Zdjęcie to wykonałem kilka lat temu telefonem przed pojawieniem się mojej pasji. Zrobiłem je "od niechcenia", nie myśląc o detalach takich jak czubek i horyzont. Niedawno je ,,odgrzebałem" i postanowiłem "upiększyć" :))
      Dziękuję za odwiedziny i komentarz.

      PS.
      Twoje oko jest czujne. Mogłabyś pracować jako audytor :))

      Usuń
    2. Nie mogłabym, bo musiałabym pożerać komentarze zamiast porządnego obiadku :)))

      A serio, to chrust mi nie przeszkadza, ale słuchaj fachowców, lepiej na tym wyjdziesz. Ja dlatego lubię pływać w strumieniu, że tego i owego się nauczyłam o fotografii, choć nadal palec mi się nie chce zgiąć, jak mam pstryknąc. Za to przy pisaniu plusików dobrze działa, bestia przewrotna ;))

      Usuń
    3. Mogłabyś, zapewniam Cę. z Twoim okiem? A co do paluszka ... Oni nie tylko dobry do plusików :) Emmo znów nie mogę nadążyć za Tobą i Twoimi komentarzami :) Ty chyba jesteś sklonowana i to wielokrotnie! :)). Ty jesteś wszędzie. Kiedy znajdujesz na to wszystko czas? :))

      Usuń
    4. Właśnie mi uświadomiłeś, że znów przesadzam z netem. Hm.

      Usuń
    5. Zaraz tam przesadzasz ... Jesteś po prostu bardzo dobrze zorganizowana :))

      Usuń
  3. echo czubka (drzewa)15 maja 2014 08:22

    Moja wersja "wariacji" to ta zbrązowiała czerwień (ta pod niebieskościami) a potem oranżowa czerwień :) (nad niebieską). Wersja (druga od końca) z wyraźnie rozjaśnionym nieboskłonem eksponuje najlepiej samo drzewo. Ostatnia żółć też mi odpowiada, pogodny kolor, słonecznie ciepły, majowy, sprzyjający aktywności przy dłuższym już dniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Echo dziękuję za komentarz. Trochę pogubiłem się w tych kolorach. Zbrązowiała czerwień, oranżowa czerwień ... :) Dla mnie to za dużo. Przekracza to moje zdolności pojmowania. :)) Ja tylko facet jestem!! :)) Jest kolor czerwony i inny kolor czerwony ... Podoba się i nie podoba się ... Reszta to abrakadabra ... :))

      Usuń
    2. pierwistkowe echo15 maja 2014 10:42

      To ten pierwiastek żeński :))) Ponumeruj albo ustaw tęczowo :)
      ps. Dziękujesz za komentarz na tak czy na nie?("pierwiastkowe" pytanie)

      Usuń
    3. Mogłem ponumerować obrazki. Ale nie spodziewałem dyskusji o odcieniach :) Nie będę jednak tego zmieniał, bo zawsze mogę po prostu zapytać o to żeńską część populacji. Ustawiał na tęczowo nie będę, gdyż tęcza źle mi się kojarzy :).
      PS.
      Oczywiście, że na tak :) Znalazłaś mojego bloga, poświęciłaś trochę czasu, aby przeczytać ten post, pomyśleć i nawet napisać komentarz.
      Dla mnie z kolei jest to świetna rozrywka intelektualna :)))

      Usuń
  4. kolorowe drzewka fajne. mnie jednak najbardziej podoba się pierwsze, a tak naj naj najbardziej to w kolorach natury, bo natura jest najlepszym malarzem i grafikiem :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polly,
      wiem, że natura jest najlepszym artystą. Ale czasem trzeba jej pomóc! :) Pomyśl np. o przemyśle kosmetycznym:) Wy kobitki przecież wiecie o tym najlepiej :))

      Usuń
    2. Ty mnie tu nie bierz pod włos :))))))))

      Usuń
    3. A jak mam Cię brać? :))))))

      Usuń
    4. ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      Usuń
    5. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      Usuń